Η Παναγία είναι το πρόσωπο που συνδέθηκε με το
όλο σχέδιο της «εν Χριστώ» θείας οικονομίας, το οποίο εκπληρώθηκε με τη θεία
εκλογή της και την υπακοή της για τη σάρκωση του Λόγου του Θεού και τη λύτρωση
του ανθρώπινου γένους. Ο ρόλος της Θεοτόκου σ΄αυτό το σχέδιο είναι κεντρικός,
γιατί με την «επισκίασή» της από τη θεία δύναμη – μετά την επενέργεια σ΄αυτήν
του Αγίου Πνεύματος – κατορθώθηκε η γέννηση του νέου, του δεύτερου και του
έσχατου Αδάμ, δηλαδή του Ιησού Χριστού, με την οποία αποκαταστάθηκε η
αχρειωθείσα από την πτώση του πρώτου Αδάμ εικόνα του Θεού στον άνθρωπο. Στον
κύκλο αυτό της θείας οικονομίας προσωποποιεί με την υπακοή της ολόκληρο το
ανθρώπινο γένος, όπως η Εύα με την παρακοή της κατά την πτώση προσωποποίησε
ολόκληρο επίσης το ανθρώπινο γένος.
Η θαυμαστή και έξω από τη φυσική τάξη ενανθρώπιση του Υιού του Θεού «εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου» ήταν αναγκαία στο σχέδιο της θείας οικονομίας, αφού έπρεπε να ολοκληρωθεί ο κύκλος της πρώτης αρχέγονης γεννήσεως της Εύας απ΄τον Αδάμ, με τη γέννηση του νέου Αδάμ από γυναίκα Παρθένο.
Η κυοφορία και η γέννηση του Ιησού Χριστού κατέστησε τη Θεοτόκο χαρακτηριστικό τύπο της Εκκλησίας, η οποία επίσης με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος σαρκώνει το Χριστό και τον προσφέρει στους πιστούς για να καταστούν με τη σειρά τους οργανικά μέλη του σώματος Χριστού, στην ιστορία της σωτηρίας.
Η λειτουργία της Θεοτόκου και η λειτουργία της Εκκλησίας, στην ιστορία της σωτηρίας του ανθρώπινου γένους, παρουσιάζουν ακατάλυτη εσωτερική σχέση κι ενότητα.
Η θαυμαστή και έξω από τη φυσική τάξη ενανθρώπιση του Υιού του Θεού «εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου» ήταν αναγκαία στο σχέδιο της θείας οικονομίας, αφού έπρεπε να ολοκληρωθεί ο κύκλος της πρώτης αρχέγονης γεννήσεως της Εύας απ΄τον Αδάμ, με τη γέννηση του νέου Αδάμ από γυναίκα Παρθένο.
Η κυοφορία και η γέννηση του Ιησού Χριστού κατέστησε τη Θεοτόκο χαρακτηριστικό τύπο της Εκκλησίας, η οποία επίσης με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος σαρκώνει το Χριστό και τον προσφέρει στους πιστούς για να καταστούν με τη σειρά τους οργανικά μέλη του σώματος Χριστού, στην ιστορία της σωτηρίας.
Η λειτουργία της Θεοτόκου και η λειτουργία της Εκκλησίας, στην ιστορία της σωτηρίας του ανθρώπινου γένους, παρουσιάζουν ακατάλυτη εσωτερική σχέση κι ενότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου