για το πρόσωπο της Παναγίας, οι οποίες περιορίζονται κυρίως
στην προβολή της μητρικής σχέσης της με τον Ιησού Χριστό.
Αυτό θα μπορούσε να ερμηνευτεί με κριτήριο τον ειδικό σκοπό
των Ευαγγελίων, τα οποία περιέγραψαν κυρίως τη δημόσια δράση,
το κήρυγμα, το πάθος και την ανάσταση του Χριστού.
Σύμφωνα με τις σύντομες σχετικές διηγήσεις των Ευαγγελίων,
η Παρθένος Μαρία, καταγόταν από το γένος του Δαβίδ και
από τη φυλή του Ιούδα ( Ματθ. α΄ 18 - Λουκ. α΄ 27,33,69 - Ρωμ. α΄ 3 ),
η δε αποστολική αυτή παράδοση έγινε κοινή συνείδηση
της μεταποστολικής γραμματείας και της πατερικής παράδοσης.
Η Παρθένος Μαρία γεννήθηκε κατά θαυμαστό τρόπο από τον Ιωακείμ
και την Άννα, που κατοικούσαν στη Ναζαρέτ (Ματθ. Β΄ 23 - Λουκ. Α΄26, Β΄4).
Σχετική
με τη γέννησή της είναι και η παράδοση, που διασώζεται στο
πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου, για την ευχή των γονέων της προς το Θεό να
την αφιερώσουν στη διακονία του Ναού σε ηλικία τριών μόλις ετών.
Η
όλη διήγηση αυτή, που αντικατοπτρίζεται στην εκκλησιαστική γιορτή των
Εισοδίων της Θεοτόκου, δεν αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη ή στη σχετική
ραββινική γραμματεία, αλλά βρήκε τεράστια απήχηση στην πατερική
παράδοση.
Η
μαρτυρία του Ευαγγελιστή Λουκά για τη συγγένεια προς την Ελισάβετ
(μητέρα του Προδρόμου) οδήγησε στην υπόθεση περί της καταγωγής της από
τη φυλή Λευϊ, αλλά η υπόθεση αυτή δεν αποκλείει την καταγωγή της από τη
φυλή του Ιούδα ή τη σχέση της και με τις δύο φυλές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου