μέσα από το περιεχόμενο της όλης διδασκαλίας για τη θεία οικονομία
και τη σωτηρία του ανθρώπινου γένους
και προβλήθηκε ως κατεξοχήν πρότυπο παρθενικού και ασκητικού βίου.
Η αμφισβήτηση του αειπάρθενου της Θεοτόκου από ορισμένους
αιρετικούς κύκλους της αρχαίας Εκκλησίας,
ανανεώθηκε κατά τους νεώτερους χρόνους από διάφορες
επιμέρους προτεσταντικές ομάδες,
αλλά η εκκλησιαστική συνείδηση εκφράστηκε με σαφήνεια
από τους πρώτους αιώνες (Ιγνάτιος, Ιουστίνος, Ειρηναίος κλπ)
σε όλους τους τομείς του εκκλησιαστικού βίου.
Η συνείδηση αυτή απέρριψε και την απόδοση υπερβολικής τιμής
στο πρόσωπο της Θεοτόκου
από διάφορες αιρετικές τάσεις της αρχαίας Εκκλησίας,
όπως λχ η αιρετική τάση των Κολλυριδιανών,
η οποία σχετικοποιούσε το λυτρωτικό έργο του Ιησού Χριστού
με την προβολή του ρόλου της Θεοτόκου στα πλαίσια της θείας οικονομίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου